Zajęcia z programowania
Zajęcia z programowania w ramach projektu "Wzmacnianie kompetencji kluczowych w szkołach w gminie Liszki" finansowane ze środków pochodzących z Unii Europejskiej odbywają się w poniedziałki:
I grupa - 12.40 -14.15
II grupa - 14.20 - 15.55
III grupa - 16.00 - 16.35
Proponowana tematyka zajęć:
Tematy zajęć z programowania - grupa 1
- Program Pivot Animator – zmiana położenia figury
- Program Pivot Animator – dodawanie klatek
- Program Pivot Animator – tworzenie złożonego obrazka
- Baltie – przedmioty i banki przedniotów
- Baltie – poruszanie duszkiem
- Baltie – czarowanie przedmiotów
- Baltie – zmieniamy tryb czarowania, szybkość
- Baltie – powtarzamy sekwencje ruchów
- Baltie – czarujemy napisy
- Baltie – budujemy zamek
- Baltie – budujemy ogród
- Baltie – ustawiamy przezroczystość, dźwięk
- Baltie – tworzymy historie
- Programujemy z studio.code.org Kurs I „Pszczółka sekwencja”
- Poznajemy robota mBot
- Programujemy w mBlock ruchy robota przy pomocy strzałek
- Programujemy w mBlock - sterujemy szybkością poruszania się robota
- Programujemy w mBlock - sterujemy kolorowymi diodami
- Programujemy w mBlock - sterujemy dźwiękiem
- Programujemy w mBlock - sterujemy modułem diodowym
- Programujemy w mBlock - poruszamy robotem po wyznaczonej trasie
- Programujemy w mBlock - uczymy robota zatrzymywać się na czarnej linii
- Programujemy w mBlock - uczymy robota zatrzymywać się w określonej odległości od przeszkody.
- Programujemy w mBlock - uczymy robota omijać przeszkodę
Tematy zajęć z programowania - grupa 2
- Programujemy z studio.code.org Kurs III „Labirynt”
- Programujemy z studio.code.org Kurs III „Artysta”
- Programujemy z studio.code.org Kurs III „Labirynt– wyrażenia warunkowe”
- Programujemy z studio.code.org Kurs III „Farmer – pętla „dopóki””
- Programujemy z studio.code.org Kurs III „Pszczółka – debugowanie”
- Programujemy z studio.code.org Kurs III „Artysta-wzorce”
- Scratch – jak używać kontrolek?
- Scratch – zmieniamy kostiumy, tworzymy prostą animację.
- Scratch - poruszamy duszka, tworzymy proste pętle.
- Scratch - poruszamy duszka klawiszami
- Scratch - jak duszek reaguje na zetknięcie z innymi duszkami lub określonym kolorem?
- Scratch – programujemy odbicie duszka od ściany lub innej przeszkody.
- Scratch - programujemy podskoki duszka.
- Scratch - zmieniamy dynamicznie scenę.
- Poznajemy robota mBot – jak działają czujniki linii, odległości.
- Programujemy w mBlock ruchy robota przy pomocy strzałek z zastosowaniem instrukcji warunkowej.
- Programujemy w mBlock - sterujemy szybkością poruszania się robota z zastosowaniem instrukcji warunkowej.
- Programujemy w mBlock - sterujemy kolorowymi diodami z zastosowaniem instrukcji warunkowej.
- Programujemy w mBlock - sterujemy dźwiękiem z zastosowaniem instrukcji warunkowej.
- Programujemy w mBlock - sterujemy modułem diodowym z zastosowaniem instrukcji warunkowej.
- Programujemy w mBlock - poruszamy robotem po wyznaczonej trasie z zastosowaniem instrukcji warunkowej.
- Programujemy w mBlock - uczymy robota zatrzymywać się na czarnej linii z zastosowaniem instrukcji warunkowej.
- Programujemy w mBlock - uczymy robota zatrzymywać się w określonej odległości od przeszkody z zastosowaniem instrukcji warunkowej.
- Programujemy w mBlock - uczymy robota omijać przeszkodę z zastosowaniem instrukcji warunkowej.
Tematy zajęć z programowania - grupa 3
- Scratch – podskoki duszka zgodnie z prawami fizyki
- Scratch – przyspieszony i opóźniony ruch duszka.
- Scratch – dynamiczna zmiana sen.
- Scratch – programujemy grę.
- Scratch – komunikacja między współbieżnymi procesami.
- Scratch – programujemy grę.
- Scratch – programujemy grę.
- Logomocja – programujemy przyciski.
- Logomocja – programujemy plansze.
- Logomocja – działania słowach.
- Logomocja – działania na listach.
- Logomocja – procedury rekurencyjne.
- C++ – piszemy pierwszy program, operacje wejścia, wyjścia.
- C++ – operatory.
- Poznajemy robota mBot – jak działają czujniki linii, odległości.
- Programujemy w mBlock ruchy robota przy pomocy strzałek z zastosowaniem instrukcji warunkowej i pętli
- Programujemy w mBlock - sterujemy szybkością poruszania się robota z zastosowaniem instrukcji warunkowej i pętli
- Programujemy w mBlock - sterujemy kolorowymi diodami z zastosowaniem instrukcji warunkowej i pętli
- Programujemy w mBlock - sterujemy dźwiękiem z zastosowaniem instrukcji warunkowej i pętli
- Programujemy w mBlock - sterujemy modułem diodowym z zastosowaniem instrukcji warunkowej i pętli
- Programujemy w mBlock - poruszamy robotem po wyznaczonej trasie z zastosowaniem instrukcji warunkowej i pętli
- Programujemy w mBlock - uczymy robota zatrzymywać się na czarnej linii z zastosowaniem instrukcji warunkowej i pętli
- Programujemy w mBlock - uczymy robota zatrzymywać się w określonej odległości od przeszkody z zastosowaniem instrukcji warunkowej i pętli
- Programujemy w mBlock - uczymy robota omijać przeszkodę z zastosowaniem instrukcji warunkowej i pętli