Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Szkoła Podstawowa - Piekary

- Zajęcia z robotyki

Zajęcia rozwijajace z robotyki

Zajęcia odbywają się w każdy wtorek w godzinach 1525 - 1705 

Zajęcia prowadzi: Kazimierz Besztocha

 

Na zajęciach będziemy wykorzystywać 5 robotów mBot 1.1.

Graficzne środowisko programowania mBlock:

  • oparte jest na Scratch 2.0 opracowanym przez MIT Media Lab, ponad 7 mln użytkowników na świecie
  • łatwe w użyciu dzięki przystępnemu interfejsowi
  • komunikuje się z robotem bezprzewodowo lub przez kabel USB
  • umożliwia programowanie różnych sterowników zgodnych z Arduino (Uno, Leonardo, Makeblock Orion, mCore i innych)
  • generuje kod w języku Arduino na podstawie programu ułożonego z bloczków graficznych.

Elektronika mBota

  • sterownik kompatybilny z Arduino Uno – popularną na całym świecie platformą sprzętową
  • przyjazne oznakowanie wejść/wyjść sterownika ułatwi Ci poprawne podłączenie czujników i silników
  • konstrukcja gniazd zapobiega błędnemu podłączeniu
  • posiada wymienne moduły komunikacji bezprzewodowej 2,4G i Bluetooth
  • zintegrowane dwie diody LED RGB, buzzer, nadajnik i odbiornik podczerwieni, czujnik światła, przycisk
  • możliwość podłączenia czujników cyfrowych i analogowych (w zestawie czujniki odległości, linii)
  • możliwość rozbudowy o dodatkowe moduły (np. kompas, akcelerometr, ekran LED, czujnik dźwięku, temperatury, dotyku)

Plan zajęć:

  1. Jak zachowywać się w pracowni informatycznej – BHP
  2. Poznajemy interfejs programu Scratch
  3. Scratch – jak używać kontrolek?
  4. Scratch – konwersacja z duszkiem
  5. Scratch – wybieramy nowego duszka
  6. Scratch – zamieniamy kostium duszka
  7. Scratch – zmieniamy kostiumy, tworzymy prostą animację
  8. Scratch – tworzymy prostą animację wykorzystując pętlę
  9. Scratch – zmieniamy rozmiar duszka
  10. Scratch – zmieniamy rozmiar duszka wykorzystując pętlę
  11. Scratch  - poruszamy duszka klawiszami wykorzystując kontrolkę: Kiedy klawisz naciśniety
  12. Scratch  - poruszamy duszka klawiszami wykorzystując kontrolkę: Powtórz
  13. Scratch – zatrzymujemy duszka korzystając z instrukcji warunkowej Jeżeli
  14. Scratch – sterujemy duszkiem korzystając z instrukcji warunkowej Jeżeli….w przciwnym wypadku…
  15. Sterujemy duszkiem przy pomocy myszy
  16. Sterujemy pisakiem
  17. Scratch -  reakcja duszka na inny kolor
  18. Scratch -  reakcja duszka na zetknięcie z innym duszkiem
  19. Programujemy grę z dwoma duszkami
  20. Programujemy grę z dwoma duszkami
  21. Poznajemy robota mBot
  22. Sterujmy robotem przy pomocy pilota.
  23. Programujemy w mBlock  ruchy robota przy pomocy strzałek
  24. Programujemy w mBlock  ruchy robota przy pomocy strzałek, zmieniamy kierunek ruchu
  25. Programujemy w mBlock  - zmieniamy szybkość poruszania się robota
  26. Programujemy w mBlock  - sterujemy szybkością robota
  27. Programujemy w mBlock  - programujemy ruch robota po kwadracie
  28. Programujemy w mBlock  - programujemy ruch robota po prostokącie
  29. Programujemy w mBlock  - programujemy ruch robota omijającego przeszkodę
  30. Programujemy w mBlock  - programujemy ruch robota omijającego dwie przeszkody
  31. Programujemy w mBlock  - programujemy ruch robota po okręgu
  32. Programujemy w mBlock  - programujemy ruch robota po okręgu
  33. Jak postają kolory?
  34. Programujemy w mBlock  - kodujemy kolory
  35. Programujemy w mBlock  - sterujemy kolorami przy pomocy  strzałek
  36. Programujemy w mBlock – sterujemy kolorami  przy pomocy pętli
  37. Jak postaje dźwięk?
  38. Programujemy w mBlock  - programujemy dżwięk
  39. Programujemy w mBlock  - programujemy muzykę
  40. Programujemy w mBlock  - odtwarzamy muzykę w pętli.
  41. Programujemy w mBlock – łączymy dźwięk z kolorami
  42. Programujemy w mBlock – tworzymy syrenę policyjną.
  43. Programujemy w mBlock – tworzymy tańczącego robota
  44. Programujemy w mBlock – tworzymy tańczącego robota
  45. Programujemy w mBlock – wyświetlamy tekst na tablicy
  46. Programujemy w mBlock – zmieniamy wyświetlany tekst na tablicy.
  47. Programujemy w mBlock – wyświetlamy obraz na tablicy
  48. Programujemy w mBlock – zmieniamy wyświetlany obraz na tablicy.
  49. Jak działa czujniki linii?
  50. Programujemy w mBlock – zatrzymujemy robota na linii.
  51. Programujemy w mBlock – programujemy reakcję robota po dojechaniu na linię
  52. Programujemy w mBlock – programujemy reakcję robota po dojechaniu na linię
  53. Programujemy w mBlock – programujemy ruch robota po wyznaczonej ścieżce
  54. Programujemy w mBlock – programujemy ruch robota po wyznaczonej ścieżce
  55. Jak działa czujnik odległości?
  56. Programujemy w mBlock – zatrzymujemy robota przed przeszkodą
  57. Programujemy w mBlock – skręcamy robotem przed przeszkodą
  58. Programujemy w mBlock – skręcamy robotem przed przeszkodą
  59. Programujemy w mBlock – omijamy przeszkodę
  60. Programujemy w mBlock – omijamy przeszkodę
  61. Programujemy w mBlock – programujemy robota do walki sumo
  62. Programujemy w mBlock – programujemy robota do walki sumo

 

Programujemy tańczącego robota (26.02.2019r.)

Programujemy tańczącego robota (26.02.2019r.)

Programujemy (15.10.2018r.)

Programujemy (15.10.2018r.)

Przekaż 1% podatku

Przekaż 1% podatku dla naszej Szkoły

WSPIERAMY SĄSIADÓW

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2019
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny

Zegar